poniedziałek, 18 lipca 2016

Girl In Love With... Cake With Currants

Cześć Wszystkim,

powracam do was po przerwie spowodowanej wyjazdem na obóz harcerski (chyba nie muszę dopisywać, że w środku lasu i z kompletnym brakiem cywilizacji...). Jednak skoro mam wolne między jednym, a drugim (w tym przypadku koloniami) to postanowiłam spędzić ten czas produktywnie. I co zrobiłam? Upiekłam ciasto. Znowu.
A więc (w tym momencie moja wychowawczyni i polonistka w jednym zabija mnie swoim pogardliwym spojrzeniem bazyliszka) przedstawiam wam super prosty przepis na ciasto z porzeczkami, który jakiś czas temu wykopałam z czeluści internetów. 

Składniki:

-jogurt naturalny - 0,5 szklanki
-cukier - 1 szklanka
-jajko - 3 sztuki
-olej - 0,5 szklanki
-mąka pszenna - 1,5 szklanki
-proszek do pieczenia - 2 łyżeczki
-sól - 0,25 łyżeczki
-esencja waniliowa - 0,5 łyżeczki
-porzeczki - 0,5 szklanki (lub inne drobne owoce - jagody, poziomki itp)


Przygotowanie:

W misce połącz jogurt, cukier, olej, jajka i esencję waniliową. Następnie w drugiej misce zmieszaj suche składniki - mąkę, sól, proszek do pieczenia. Zalej je mokrymi składnikami, wymieszaj i przelej do wcześniej przygotowanej, wyłożonej papierem do pieczenia, formy. Na wierzchu ułóż owoce. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz do "suchego patyczka" (aż wykałaczka, którą dla testu włożysz w ciasto będzie całkowicie sucha). Po ostygnięciu można opcjonalnie polać ciasto polewą, posypać cukrem pudrem (jak to zrobiłam ja) lub ułożyć na wierzchu pozostałe owoce.





Przepis jest mega prosty i idealny na wakacyjne momenty lenistwa, gdy mamy ochotę na słodkie, ale na stanie w kuchni już niekoniecznie. Możemy wówczas użyć owoce, które mamy pod ręką i cieszyć się niezłym plackiem w niecałą godzinę.

I to by było tyle na dziś..
x Girl In Love With..

Cake With Currants

2 komentarze: